آرتین آرتین ، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

آرتين شیرینی زندگی مامان وبابا

دروغ

1392/2/15 12:30
نویسنده : مامان نسی
484 بازدید
اشتراک گذاری

                     

 

دروغ ریشه جامعه را خشک میکند

یک داستان:

برای سفر به اصفهان رفته بودم . کنار سی و سه پل نشسته بودم . نگاهم به دختر بچه سه یا چهار ساله خارجی افتاد که از پدر و مادرش اندکی فاصله گرفته بود و داشت مرا نگاه میکرد . بقدری چهره زیبا و بانمکی داشت که بی اختیار با دستم اشاره کردم به طرفم بیاید اما در حالتی از شک و ترس از جایش تکان نخورد . دو سه بار دیگر هم تکرار کردم اما نیامد . به عادت همیشگی ، دستم را که خا لی بود مشت کردم و به سمتش گرفتم تا احساس کند چیزی برایش دارم . بلافاصله به سویم حـرکت کرد . در همین لحظه پدرش که گویا دورادور مواظبش بود بسرعت به سمت من آمد و یک شکلات را مخفیانه در مشتم قرار داد . بچه آمد و شکلات را گرفت . به پدرش که ایتالیایی بود گفتم من قصد اذیت او را نداشتم .

گفت میدانم و مطمئنم که میخواستی با او بازی کنی اما وقتی مشتت را باز میکردی

او متوجه میشد که اعتمادش به تو بیهوده بوده است . کار تو باعث میگردید که بچه ، دروغ را تجربه کند و دیگر تا آخر عمرش به کسی اعتماد نکند .

 

 حال ما ها چگونه عمل میکنیم .

 

 حال ما ها چگونه عمل میکنیم .

بابا میشینه تو خونه جلوی بچه کوچک به زنش میگه ، فلانی زنگ زد بگو من نیستم . مامانه به بچه میگه اگه غذاتو بخوری برات فلان چیزو میخرم بعد انگار نه انگار . بابا به بچه اش میگه مامانت اومد نگو من به مامان بزرگ زنگ زدم

 

مادر ، از آن لحظه که بدلیل تنبلی خود ، شیشه شیر خالی را در دهان نوزاد قرار میدهد تا او را ساکت کند ، آموزش دروغ را به او آغاز کرده است

دروغگو    دروغگو     دروغگو     دروغگو     دروغگو     دروغگو     دروغگو

بعد این بچه بزرگ میشه میره تو جامعه .

معلمش میگه چرا مشق ننوشتی براحتی دروغ میگه که خاله ام مرده بود نبودیم .

فروشنده میشه مثل آب خوردن جنس بنجل را بدروغ جای اصلی میفروشه

مهندس میشه بجای دو متر ، یک متر فونداسیون میریزه ،

دکتر میشه ، اهمال در عمل جراحی را ایست قلبی گزارش میکنه ،

تولید کننده محصولات پروتئینی میشه ، گوشت شتر و اسب مصرف میکنه ،

رییس هواپیمائی میشه سقوط هواپیما را پای خلبان مرده میذاره

وارد سیاست میشه سر ملت شیره میماله .

دروغ به اولین ابزار هر فرد برای دست یافتن به هدف تبدیل میشود .

دروغ فساد و تباهی جامعه را ببار میاورد .

اعتمادها را زایل میکند .

لذت زندگی جمعی و مدنی را از بین میبرد .

ظلم و بیعدالتی را گسترش میدهد .

منشا بسیاری از معضلات اجتماعی دروغ است .

دروغ ریشه جامعه را خشک میکند .

   

دروغ در تمامی اجزای زندگی ما  براحتی جاری است و چون سیلی که هر لحظه بزرگتر میشود در حال نابودی ما است

    

وای این دروغ های کوچک ما چه بلایی سر کودکانمان می آورد

استرس   استرس   استرس    استرس

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

رها مامان راستین
15 اردیبهشت 92 10:19
جالب بود ممنون


خواهش وَکُنم
مامان پارسا
15 اردیبهشت 92 10:51
نسیم جون الان که دارم مطالبتو می خونم پارسا داره همراه آهنگ آهویی دارم می خونه و دست می زنه و می رقصه هر سری هم که تموم می شه می گه هووووووووووووو . به خاطر همین دو تا page باز کردم .


ای جونم از عوض من محکم ماچش کن
خاله سمیه
15 اردیبهشت 92 14:04
مرسی نسیم جون. گل غلتان هم فقط دامغان انجام میشه و به ثبت رسیده جشنواره داره هر سال از همه جای ایران نی نی ها میان
بابت این پند و اندرزها هم ممنون ماهم یه چیز یاد میگیریم.بوس


خواهش میکنم ما باید از شما ها چیز یاد بگیریم بوس بوس
✿✿الهه مامان روشا جون ✿✿
15 اردیبهشت 92 14:39
سلاممممممممممممم دلم کلی تنگیده بود براتون.انقدر سرم شلوغ بود نمیتونستم بیام.فقط میومدم نظرا رو تایید میکردم و پست میذاشتمو میرفتم.
خیلی متن جالبی بود نسیم جون.آفرین بهت.
همیشه میگن بچه ها اونی نمیشن که ما انتظار داریم اونی میشن که ما پدر و مادرها هستیم.

آره واقعا
مامان محمود
16 اردیبهشت 92 12:00
سلام وای دلم بلاتون چقده کوشولو شده بود.مامان نسیم متن خوبی نوشتی واقعا بچه ها باهوشن وانعکاس رفتار ماهستن.جیگل خاله رو


سعیده مامان آرتین (شازده کوچولو)
16 اردیبهشت 92 12:39
امان از دست ما ایرانیها


واقعا
مامان محمد مانی
16 اردیبهشت 92 14:26
خیلی پست مفیدی بود و کاش همه ازش درس بگیریم نه اینکه بخونیم و عمل نکنیم


آره ای کاش
✿✿الهه مامان روشا جون ✿✿
16 اردیبهشت 92 14:39
نسیم جون من عدد 7 رو از گوگل پیدا کردم سرچ بزن 8 داره ولی ستاره بارون نیست


نه دیگه ستاره دا وَ خواستم




شقایق مامان آرشا
16 اردیبهشت 92 17:30
مرسی از اشارت به این نکته مهم در ظاهر کوچک